Connect with us
Hirdetés

Kosárlabda

Európai körkép: van, ahol már idő előtt bajnokot hirdettek

Zárt kapus meccsek, felfüggesztett bajnokságok, van, ahol csak halasztottak, de olyan is akad, ahol semmilyen szankciót nem vezettek be. Nálunk mi legyen?

  •   



:

:

Az Egészségügyi Világszervezet (WHO) tegnapi sajtótájékoztatóján az új koronavírust világjárványnak minősítette.

Arról már szerdán beszámoltunk, hogy rendkívüli jogrendet hirdetett, veszélyhelyzet elrendeléséről döntött a magyar kormány. Eszerint minden 100 főnél több látogatót vonzó beltéri eseményt tilos megrendezni, vagyis mától (visszavonásig) már hivatalosan is zárt kapus mérkőzéseket rendeznek a férfi kosárlabda élvonalban.

A BB1.hu most annak járt utána, mi a helyzet a kontinens többi országában.

Íme a körképünk:

Nézők nélkül

Szerbiában is hasonló a helyzet, mint nálunk, ott éppen ma döntöttek arról, hogy a bajnokság folytatódhat, de csak zárt kapuk mögött.

Cipruson március 31-ig zárt kapus meccseket rendeznek, Törökországban is úgy döntöttek, hogy nem áll meg az élet, de április végéig zárt kapuk mögött játszanak a csapatok.

A spanyolok csak halasztottak

A világ második legerősebb bajnokságában, Spanyolországban elhalasztották áprilisra az ACB Liga 24. és 25. fordulóját.

Van, ahol nem történt semmi

Izraelben semmilyen korlátozást nem vezettek be. Egyelőre Litvániában sincs semmilyen szankció, de ott pénteken ülésezik a liga, várhatóan zárt kapus mérkőzéseket rendelnek el.

Az orosz, fehérorosz, észt, lengyel és kazah klubokat tömörítő VTB Ligában folytatódnak a küzdelmek, a mai Kalev – Lokomotiv Kuban összecsapást zárt kapuk mögött rendezték Tallinnban, de a többi találkozóra egyelőre nincs korlátozás.

Felfüggesztve

Lengyelországban március 25-ig (utána döntenek a folytatásról), Franciaországban, Belgiumban és Romániában március 31-ig, Horvátországban és Hollandiában április 1-ig, Ausztriában április 5-ig, az NBA-ben (Észak-amerikai Profi Kosárlabdaliga), az Euroligában, Olaszországban, Görögországban, Szlovéniában, Csehországban, Finnországban, az Adria Ligában és az NCAA-ben (Amerikai Egyetemi Bajnokság) pedig határozatlan időre felfüggesztették a bajnokságot.

A németek normális keretek között fejeznék be

A német Bundesligában ma azt a határozatot hozták, hogy 14 napra felfüggesztik a bajnokságot, utána összehoznak egy ülést a szövetségben, ahol egyébként továbbra is az a céljuk, hogy befejezzék normális körülmények között a szezont.

Ukrajna, Szlovákia: nincs tovább!

Ukrajnában úgy döntöttek, hogy megszakítják a szezont, és kihirdették bajnoknak a Dnyiprót, amely 20 győzelemmel és 5 vereséggel vezette a tabellát (a második helyezett Kijev Basket 17 győzelemmel és 6 vereséggel rendelkezett). Jelenleg három hetes karantén került bevezetésre az országban.

Szlovákiában előbb két hetes szünetet hirdettek, majd ma úgy döntöttek, hogy végérvényesen befejezik a 2019/20-as szezont, győztes nélkül.


Hogyan tovább?

A BB1.hu információi szerint a szombati fordulót még biztosan megrendezik a magyar férfi élvonalban, zárt kapuk mögött, nézők nélkül. Ezt követően az MKOSZ egyeztet a klubok vezetőivel a hogyan továbbról.

 

ALAPSZAKASZ TABELLA – FÉRFI
H Csapat M Gy V rel.p.
1. Falco-Vulcano Energia KC 21 18 3 0.929
2. Egis Körmend 21 17 4 0.905
3. Atomerőmű SE 21 14 7 0.833
4. DEAC 21 13 8 0.810
5. Pécsi VSK-VEOLIA 21 12 9 0.786
6. Alba Fehérvár 21 11 10 0.762
7. Szolnoki Olajbányász 21 11 10 0.762
8. Zalakerámia ZTE KK 21 10 11 0.738
9. OSE Lions 21 10 11 0.738
10. KTE-Duna Aszfalt 21 9 12 0.715
11. Sopron KC 21 9 12 0.715
12. Kaposvári KK 22 7 15 0.659
13. Naturtex-SZTE-Szedeák 22 5 17 0.614
14. Jászberényi KSE 21 2 19 0.548
  •   
45 hozzászólás

45
Szólj hozzá!

Kérlek regisztrálj / jelentkezz be a hozzászóláshoz
20 Comment threads
25 Thread replies
0 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
26 Comment authors
SMBDávidColeRedbidred-black01 Recent comment authors
Dávid
Olvasó

Ha leállítják a bajnokságot valamennyi időre és még a betegek száma is megugrik, a légiósok a szerződésük felbontását kérik és el fognak húzni haza (ahogy pár nyugati bajnokságban megesett). Maradnának a csapatok foghíjasan, ki-ki 0 vagy 5 légiósával, x hét után visszatérve edzetlenül lenne értelme folytatni a bajnokságot? Végső tabella megmutatná az egész éves teljesítményt? Örülnél, ha pont a kedvenc csapatod maradna légiós nélkül 1 hónap múlva és ezen múlna a várt eredmény? Ha hosszabb időre leáll a bajnokság már nem lesz értelme folytatni.

Cole
Vendég
Cole

Amíg egy játékos sem beteg, addig menni kellene tovább zárt kapukkal. Ha egyik mégis megbetegszik, akkor karantén és halasztás, ameddig szükséges. Valahogy az alapszakaszt kellene befejezni – még ha csúszva is – és utána bajnokot hirdetni.
Vagy egy másik lehetőség lenne a középszakasz eltörlése, aminek amúgy sincs semmi értelme, de ahhoz javuló és nem romló tendencia kellene. Annyi lehetőség sajnos lehet, hogy nincs benne ebben a szezonban.

egyforintotseer
Vendég
egyforintotseer

Más f.szával könnyű ütni a csalánt. Ilyen alapon menj fel te a pályára, oszt’ ha valaki megfertőz, majd lejöhetsz.

Redbid
Olvasó

A te nézópontod is egy vélemény, de akkor te, hogy is csinálod? Ki sem lépsz a házból, lakásból? Mert ha jól tudom ez a fránya vírus bárhol fertőzhet nem csak kosármeccsen! Akkor?? Ezeket a kettősségeket én nem nagyon értem! Pl. láthatjuk, hogy határellenőrzésnél, a rendőr megy maszkban az okmányokat elvenni ellenőrzésre, majd megy a mentős talpig védőöltözetben lázat mérni! És még lehetne sorolni. No comment! Lehet, hogy az elején (amikor az olasz hírek megjelentek) kellett volna bezárni az egész országot, ajtóstul ablakostul, és mindenkinek otthon maradni 1 hónapra? Drasztikus lett volna, de valószínűleg akkor úsztuk volna meg a legrövidebb idő… Olvass tovább »

Cole
Vendég
Cole

egyforintotseer!
Ember! Dolgoznod sem kell?!? Az öszes munkahely leállt? Ugye, hogy nem.
Kórházak, boltok, sőt még a kevésbé fontos munkák is ugyanúgy működnek, mert működniük kell.
Van beteg a játékosok között? Egyelőre szerencsére nincs. És így nem is fogják egymástól megkapni. Vagy nem egymástól fogják!!!
Nekik ez a munkájuk, annyi a különbség, hogy sokkal többet keresnek vele, mint egy átlagember az átlagos állásában, aki meg lehet, hogy utazik külföldre is, mert a főnöke küldi.
A hisztid akkor lenne érthető, ha legalább egy játékos beteg lenne, vagy más munkahelyeken már felfüggesztették volna a munkát.

Cole
Vendég
Cole

Update: már ebben a 2 napban is romlott annyit a helyzet, meg a jövőkép, hogy teljesen érvényét vesztette a “2020.03.13. 12:31”-es kommentem….

Redbid
Olvasó

Az alapszakaszból már nincs sok, szerintem az még lefuthatna, aztán eredményhirdetéssel game over.
Bár ez nincs a lehetőségek között, de én erre szavaznék!

red-black01
Olvasó

Ha nem betegszik meg senki egyik csapatból sem, akkor 5 forduló van hátra és az a bajnok aki ezután a tabella élén van.
Ha lesz betegség abban a pillanatban vége és nincs bajnok.
Szerintem ez lesz.

red-black01
Olvasó

Kupa úgy 90 százalékban no.
Esetleg úgy gondolkodnak hogy az közel van az utolsó fordulóhoz és ott a vége a szezonnak, de erre kevés esélyt gondolok.
Ott már szállás van, sok kontakt és romlani is fog a helyzet.

egyforintotseer
Vendég
egyforintotseer

Más f.szával könnyű ütni a csalánt. Ilyen alapon menj fel te a pályára, oszt’ ha valaki megfertőz, majd lejöhetsz.

ldd
Olvasó

Azt kéne végiggondolni, hogy…
Még messze a járvány csúcsa.
Ha a csapatoknál lesz beteg azonnal vége az egész szezonnak.
A légiósok szerintem sem bírják idegileg a szünetet.
Ennek erre a szezonra vége!

A hétvégén bajnokot hirdetnék, jövőre 16 csapattal tolnám…

KPSVRKK
Olvasó

Ne essen ki senki és a pirosból 2
első feljut?
Korrekt.
A probléma már a következő szezon.
A szponzorok egy része lehet, hogy nem is lesz, vagy a túlélésért küzd.

ldd
Olvasó

Haggyad má…
Melyik szponzor? A TAO ?
Lesz egy jól alátámasztott indok a megszüntetésére ( Brüsszel úgyis rühelli, meg én is egy kicsit )
Lehet csökkenteni a légiósok számát, fel lehet hozni egy új magyar korosztályt játék percekben…

Downtown
Vendég
Downtown

ha esetleg kikap a Falco és nyer a Körmend? 🙂

derryl
Olvasó

Evidens, bajnok a Körmend!

JR.Benitez
Olvasó

Sajnos azt hallani nem lesz itt hamarosan semmi. Se bajnok, se kieső, se meccs.

Downtown
Vendég
Downtown

hol hallani?
én kicsit optimistább vagyok (még?), és szünetet tartanék.

jb17
Olvasó

Remélem ezt a középszakasz eltörléses dolgot egyáltalán nem veszik fontolóra…egy percig sem.
Lehet itt sok mindenkinek felesleges, de nekünk Berényieknek, egy elég nagy lehetőség lenne arra, hogy elkerüljük az utolsó két helyet, vagy legalább pályaelőnyt szerezzünk.

bakiba
Vendég
bakiba

Sajnos az MKOSZ nem ér rá döntést hozni előbb, mert Bodnár úr síel. Igen, síel! Majd hazajön és…..

JR.Benitez
Olvasó

Ha a DEAC meccset adja a helyi TV, akkor mindenki meg tudná oldani! Gyerünk minden klub tegyetek már végre valamit ti is a szurkolókért! mindigoout

Bilbao
Olvasó

Arról is mondhatna majd valamit a szövetség, hogy a kupa az így kuka? Mert az április elején nem hiszem h meg lesz rendezve, de azt sem hiszem h eltolnák.

Rouge
Olvasó

A következő fog történni:

1. Hétfőn összeül az MKOSZ a klubok vezetőivel és szerintem két hét szünetben fognak megállapodni.
(Az ugye azt jelenti, hogy április elején folytatódhatna a bajnokság zárt kapukkal.)

2. Március végén fog megugrani a koronavírus esetszám Mo-on, akkor zárják be az iskolákat, mozikat stb.

3. MKOSZ összeül és úgy döntenek,
hogy befejezik a szezont győztes nélkül.

Ennyi a sztori.

JR.Benitez
Olvasó

Amilyen lúzer az MKOSZ ez lesz. Nézők nélkül pár meccs ok. De nem hetekig. Álljon le az egész 1 hónapra. Arra talán visszatérhetnek nézők. Minden meccs legyen lejátszva. Kit zavar ha pl július közepén van vége????

VinceCarter.15
Olvasó

Ott a pont

egyforintotseer
Vendég
egyforintotseer

Mondjuk azokat a klubvezetőket, akik játékosainak május végéig van szerződésük?
Vagy te a légiósaidat 10.000 dollárjait havonta szívesen fietnéd még augusztusban is?

JR.Benitez
Olvasó

Hagyjuk már hogy nem tudják kifizetni… Amúgy is itt mki olcsó légiósokat tart, ugye? Plusz játékos és edzőcserék szerinted mibe fájnak???? Arra volt pénz???? Igen. 1 hónapot fizetni kellene pluszban. De lenne egy csomó meccs nézőkkel. Az bevétel ám. Marketing téren meg elképesztő a különbség. Zárt kapukkal nem véded a játékosokat. Mindenhol dől a dominó. Foci kosár forma1 minden. Ezt hagyni kellene egy darabig. Aztán ha nem javul lefújni. Senki nem fog abba belehalni ha idén nem lesz bajnok vagy kieső.

Downtown
Vendég
Downtown

Rouge, Te nemrég azt jósoltad, hogy hétfőn már lefújják a bajnokságot.
Most finomítottál rajta.
Mi az oka?

(nem kötekedni akarok, csak megérteni a változtatást)

derryl
Olvasó

Azt mondta, hétfőn összeül az mkosz. Ott pedig minden megtörténhet, még az ellenkezője is.

Rouge
Olvasó

“… Rouge
Hétfőn ül össze az MKOSZ
és akkor a bajnokságnak finito.

10-12 Válasz
2020.03.12. 12:51…”

Összeülnek és a bajnokságnak finito.

De ez a töketlen banda még szerencsétlenkedik előtte egy két hetet….lassú agónia…

JR.Benitez
Olvasó

1 hónap szünet és utána ha lehet mehet rendesen nézőkkel. Minden meccset lejátszani középszakaszt is. Úgy igazságos! Igy lett a bajnokság kiirva, legyen igy megtartva!!! Itt emberek egzisztenciája, csapatok jövője a tét, csak ez a korrekt szerintem! Senki ne jöjjön azzal hogy akkor plusz 1 hónapot fizetni játékosoknak, és az sok. Dehogy sok. Légiósokat és edzőket cserélni volt pénz, erre is legyen. Plusz ugye ameddig megy zártkapuval az komoly kiesés jegybevétel szempontjából. 1 hónappal később lesz vége, és ennyi. Minden más csak félmegoldás, és nem igazságos!!!!! Egy Paks pl Jani ha felépül nekik jó a középszakasz. Vagy MTE. Nekünk bő… Olvass tovább »

Praenoricum
Olvasó

Az alapszakaszt játsszák le zárt kapukkal, ha lement, akkor döntsenek a folytatásról. Akkor már mindenki játszott mindenkivel a saját pályáján, így az alapszakasz végeredményét nem torzítja. Ott már lehet a körülményeknek megfelelően dönteni, hogy kimaradjon a középszakasz újabb időt nyerve, vagy az alapszakasz eredményét figyelembe véve lezárni a szezont. Abban biztos vagyok, hogy ebben a szezonban, nem lesz néző már kosármeccsen, abban kevésbé, hogy nézők nélkül van-e értelme végigjátszani a szezont.

Downtown
Vendég
Downtown

Az NBA-t se fújták le véglegesen…

seanmaguire
Olvasó

Azért az elég inkorrekt, aki most a járványra hivatkozva akarja eltörölni a középszakaszt. Ez gusztustalan.

Ha bevezették, igenis kell, mit befolyásol? Semmit.

Vagy teljesen álljunk le, vagy kis szünet, de olyan opció nem létezik, hogy menet közben nyúljunk bele, és alakítsuk át…

Downtown
Vendég
Downtown

részben egyetértek, elsőre én sem úgy futnék neki, hogy töröljék el,de szerintem feláldozható lenne a középszakasz.

Downtown
Vendég
Downtown

2 hét szünet elsőre, aztán újra összeülni. Ha kell, kukába mehet a középszakasz. Aztán folytatni, hogy mikor, a helyzet hozza.
Semmiképpen se legyen vége, nem lenne fair a kiesokkel, de a tabella felső helyezettjeivel sem.
(direkt nem írom, hogy a Falco vagy akár Körmenddel, mert ugyanúgy a többi csapattal se lenne az…)

Zartkapus meccsek, hát a cipocsikorgásos meccsek nem az igaziak,attól még lehet pár fordulót megtartanék így. De inkább a szünetre szavaznék.

JR.Benitez
Olvasó

Ha csak 1 meccs is kimarad az már nem igazságos

lakers24
Olvasó

Teljesen igazságtalan lenne, ha idő előtt hirdetnènek bajnokot, mint ahogy az is, ha győztes nèlkül fejeznènk be a szezont, hiszen akkor az elmúlt hònap munkài teljesen kàrba mennènek. Egyszerűen legyen pàr hèt szünet, utàna folytatòdjon minden rendesen. Nincs azzal semmi baj, ha esetleg csak jùliusban èr vèget a szezon.

Cadillac Eldorado Brougham
Olvasó

Tételezzük fel, hogy a döntés a befejezés mellett áll meg, akkor pl a Play Qut nélkül kiesne a Berény (nem berényi szimpatizánsként mondom), de szerintem nem lenne igazságos, hogy esély adás nélkül búcsúzniuk kellene az A csoportból. Egy másik megoldás lehetne, hogy akkor nincs kieső, de akkor meg az a B-csoportos bajnokkal szemben lenne előnytelen.
Vélemény valaki?

gulyasszabolcs00
Olvasó

Maximálisan egyetértek. Bevallom nagyon félek tőle, hogy pórul járhatunk. Ha nem sikerül lejátszani a szezont, akkor bővítsék a ligát, játék nélkül kiesni totál inkorrekt lenne.

SMB
Olvasó

Klubszimpátiától teljesen függetlenül, ez a jelenlegi play-out rendszer miért igazságos? Lényegében egy csapat lejátszhatja úgy az évet, hogy 32-ből 32-szer zakózik, majd az év végén 2 (vagy 3) meccsre összeszedi magát, és bennmarad. Ez nem igazán fair sehogyan sem. Még annyiban sem számít az alapszakasz 13. helye, hogy legalább egy 3 nyert meccsig tartó párharc 1-0-ról induljon, csak egy vacak pályaelőny.

Skcforever
Olvasó

Saját, egyéni vélemény: álljon le a bajnokság most, és legyen 1 hónap (vagy amennyi szükséges) szünet, mert a zártkapus meccseknek nem sok értelme van (szerintem). Majd utána lejátszani a maradék alapszakasz meccseket, aztán az amúgy is tök értelmetlen középszakaszt kihagyva mehet a rájátszás, így időben nem sok változás lenne. (Tudom, most soproni társaim elküldenek a p*csába, mivel tavaly is sokat segített nekünk a középszakasz, és idén is ez az utolsó mentsvárunk a rájátszásához, de attól még számomra akkor is felesleges, sorry)

bányász
Vendég
bányász

Micsoda idióta választási lehetőségeket gyűjtött össze a bb1…:D
csatlakozom a középszakasz eltörlésének ötletéhez és akkor folytatni az alapszakaszt. Vagy akkor gondolkodni újra. A nézőkért van a kosárlabda és a játékosok sem akarnak üres csarnokban játszani. Ezt bátran kijelenthetjük.

Torok78
Olvasó

Milyen más választási lehetőségeket kellett volna összegyűjteni? Gondolom ezek a lehetőségek vannak fent a fejekben.

sztogram
Olvasó

Így van. Max 1-2 hét szünet, aztán nézőkkel mehet tovább minden.

Kovari Andras
Olvasó

Ha hetvegen lesz az utolso fordulo es netan gyozunk
Szolnokon akkor halot vaghatunk? 🙂
Komolyra forditva sztem nem szabadna befejezni a bajnoksagot ido elott. Az alapszakasz menjen le igy zartkapukkal es utana meglatjuk mi lesz.

Legfrissebb

Hírek

Facebook

Hirdetés